Isnin, 13 Julai 2015

Pengenalan kepada Windows Server 2012

Windows Server 2012 merupakan sistem operasi terbaru yang dikeluarkan oleh Microsoft selepas Windows Server 2008 dan Windows Server 2012. Seperti halnya Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012 hanya dihasilkan dalam seni bina 64-bit.

Windows Server 2012 terdiri dari 4 edisi, iaitu Windows Server 2012 Foundation, Windows Server 2012 Essential, Windows Server 2012 Standard dan Windows Server 2012 Pusat data. Perbezaan antara satu edisi dengan edisi lain terletak pada lesen, ciri dan harga.

berkenalan dengan windows server 2012Saat menginstall Windows Server 2012, anda boleh memilih sama ada memasang menggunakan Graphical User Interface (GUI), atau Server Core. Server Core lebih baik dari sisi keselamatan system (System Security), namun bagi anda yang baru mempelajari dan berkenalan dengan Windows Server, sebaiknya memasang menggunakan GUI.

Salah satu kelebihan Windows Server 2012 dengan Windows Server versi sebelumnya adalah, anda boleh berpindah / bertukar dari Server Core ke GUI dan sebaliknya, dimana pada Windows Server versi sebelumnya anda harus memasang semula server jika ingin melakukan hal tersebut.

Sebagai sebuah pelayan, Windows Server 2012 tentu saja harus boleh melakukan pelbagai fungsi-fungsi atau task untuk melayani client. Fungsi-fungsi itu disebut dengan roles. Roles merupakan gabungan dari pelbagai services yang boleh anda install dan jalankan menggunakan Server Manager ataupun Windows Powershell.

Server RolesRoles yang terdapat pada Windows Server 2012 akan berfungsi maksimal jika disandingkan dengan client Windows 8. Walaupun tetap boleh berfungsi dengan baik untuk Windows client versi sebelumnya, seperti Windows 7 dan Windows Vista, dan tentu saja beberapa roles seperti DHCP Server, Web Server IIS, DNS Server, boleh berfungsi untuk sistem operasi client lain.

Keperluan perkakasan untuk memasang Windows Server agar berjalan dengan baik adalah sebagai berikut:
- 1.4 GHz 64-bit processor
- 512 MB RAM atau lebih tinggi
- 32 GB Hard Disk
- DVD drive
- Super VGA (800 x 600) atau lebih tinggi.
- Keyboard and mouse
- Akses Internet
Keperluan perkakasan tersebut merupakan cadangan, dan sebenarnya boleh berubah-ubah sesuai dengan kepentingan anda menginstall Windows Server.

3 ulasan:

  1. Selamat hari, saya Josef Lewis. Seorang pemberi pinjaman yang bereputasi, sah dan sah. Kami memberi pinjaman semua jenis dengan cara yang sangat cepat dan mudah, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Kereta, Pinjaman Rumah, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pencipta, Penyatuan Hutang. dan lain-lain

    Dapatkan diluluskan untuk pinjaman perniagaan atau peribadi hari ini dan dapatkan dana dalam minggu permohonan yang sama. Pinjaman peribadi ini boleh diluluskan tanpa mengira kredit anda dan terdapat banyak pelanggan gembira untuk menyokong tuntutan ini. Tetapi anda bukan sahaja akan mendapatkan pinjaman peribadi yang anda perlukan; anda akan mendapat yang paling murah. Inilah janji kami: Kami menjamin Kadar terendah untuk semua pinjaman dengan faedah cagaran percuma.

    Kami berusaha untuk meninggalkan kesan jangka panjang yang positif dengan melampaui jangkaan pelanggan saya dalam semua yang saya lakukan. Matlamat kami adalah untuk merawat anda dengan maruah dan rasa hormat sambil menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi tepat pada masanya. Tiada nombor jaminan sosial yang diperlukan dan tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% Dijamin. Sila balas dengan serta-merta menggunakan butiran di bawah jika berminat dengan pinjaman dan bebas daripada penipuan ..

    E-mel: progresiveloan@yahoo.com
    Panggilan / WhatsApp: +16626183756
    Laman web: https://progresivefunding.wordpress.com



    BalasPadam
  2. Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk CREDIT UNION DAYA LESTARI tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama CREDIT UNION DAYA LESTARI adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
    ✓ Tagihan Rumah Sakit
    ✓ Renovasi Rumah
    ✓ Pembesaran Bisnis
    ✓ Refinancing Ekstensi Pertanian
    ✓ Penambangan Emas
    ✓ Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
      Semua ini dan banyak lagi
    Gmail: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
             ➡ {WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
            ➡  BBM INVITES: {D8980E0B} {4424A}

    BalasPadam
  3. INSTANT AFFORDABLE PERSONAL/BUSINESS/HOME/INVESTMENT LOAN OFFER WITHOUT COST/STRESS CONTACT US TODAY VIA Whatsapp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

    We are financial consultants providing reliable loans to individuals and funding for business, home and projects start up. Are you tired of seeking loans or are you in any financial mess. Do you have a low credit score, and you will find it difficult to get loans from banks and other financial institutions? then worry no more for we are the solution to your financial misfortune. we offer all types of loan ranging from $5,000.00 to $533,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 35 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender? Contact us via Whatsapp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

    Share this to help a soul right now, Thanks

    BalasPadam