Isnin, 2 November 2015

Komponen Rangkaian Asas

LAPISAN RANGKAIAN
Operasi Sistem Media
Q  Syarat-syarat yang paling asas dalam sesebuah rangkain terdiri daripada yang berikut:
a.    Satu skim label
b.    Protocol atau bahasa biasa

Seni Bina Rangkaian (model OSI)

LAYER 7

Application
Tahap atau lapisan aplikasi merupakan tahap yang teratas. Aplikasi biasa berada di tahap ini , seperti windows
LAYER 6

Presentation
Format tahap persembahan data sebelum memindahkannya ke peringkat akhir iaitu tahap atau lapisan aplikasi
LAYER 5

Session
Tahap sesi adalah untuk mewujudkan sesi antara proses
LAYER 4

Transport
Tahap pengangkutan adalah untuk disusun dan diperakui pertukaran data
LAYER 3

Network
Tahap rangkaian adalah berkaitan dengan laluan bingkai antara rangkaian. Sebuah bingkai atau paket ialah apa yang sebenarnya diletakkan di atas wayar dengan rangkaian interface.
LAYER 2

Data Link
Tahap pautan data menyediakan penghantaran bebas dari kesilapan, lantas membebaskan lapisan atas tanpa rasa bimbang tentang kesilapan dalam penghantaran
LAYER 1

Physical
Tahap fizikal  adalah berkaitan dengan meletakkan satu aliran bit mentah packet dari NIC pada medium fizikal, kabel rangkaian anda.







PROTOKOL ATAU BAHASA

Q  Protokol adalah satu set peraturan dan prosedur untuk bertukar-tukar maklumat di antara komputer. Protokol menentukan bagaimana saluran komunikasi diwujudkan, bagaimana maklumat dihantar, dan bagaimana kesilapan dikesan dan diperbetulkan.
Q  Terdapat beberapa jenis protokol yang digunakan hari ini dan beberapa yang direka untuk berfungsi bersama-sama:
a) TCP / IP (Transnission Control Protocol / Internet Protocol)
b) NetBEUI (NetBIOS Extended User Interface)
c) IPX / SPX (Sequenced Packet Exchange)
d) Ethernet Network

e) Token Ring Protocols

4 ulasan:

  1. Selamat hari, saya Josef Lewis. Seorang pemberi pinjaman yang bereputasi, sah dan sah. Kami memberi pinjaman semua jenis dengan cara yang sangat cepat dan mudah, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Kereta, Pinjaman Rumah, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pencipta, Penyatuan Hutang. dan lain-lain

    Dapatkan diluluskan untuk pinjaman perniagaan atau peribadi hari ini dan dapatkan dana dalam minggu permohonan yang sama. Pinjaman peribadi ini boleh diluluskan tanpa mengira kredit anda dan terdapat banyak pelanggan gembira untuk menyokong tuntutan ini. Tetapi anda bukan sahaja akan mendapatkan pinjaman peribadi yang anda perlukan; anda akan mendapat yang paling murah. Inilah janji kami: Kami menjamin Kadar terendah untuk semua pinjaman dengan faedah cagaran percuma.

    Kami berusaha untuk meninggalkan kesan jangka panjang yang positif dengan melampaui jangkaan pelanggan saya dalam semua yang saya lakukan. Matlamat kami adalah untuk merawat anda dengan maruah dan rasa hormat sambil menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi tepat pada masanya. Tiada nombor jaminan sosial yang diperlukan dan tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% Dijamin. Sila balas dengan serta-merta menggunakan butiran di bawah jika berminat dengan pinjaman dan bebas daripada penipuan ..

    E-mel: progresiveloan@yahoo.com
    Panggilan / WhatsApp: +16626183756
    Laman web: https://progresivefunding.wordpress.com



    BalasPadam
  2. Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk CREDIT UNION DAYA LESTARI tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama CREDIT UNION DAYA LESTARI adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
    ✓ Tagihan Rumah Sakit
    ✓ Renovasi Rumah
    ✓ Pembesaran Bisnis
    ✓ Refinancing Ekstensi Pertanian
    ✓ Penambangan Emas
    ✓ Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
      Semua ini dan banyak lagi
    Gmail: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
             ➡ {WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
            ➡  BBM INVITES: {D8980E0B} {4424A}

    BalasPadam
  3. Adakah anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Dalam masa 24 jam, GLORIA'S LOAN COMPANY (GLC) menyediakan semua jenis pinjaman antarabangsa / Localloans contohnya, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah dan lain-lain Pinjaman pada kadar faedah 2%. Sesiapa yang berminat perlu menghubungi kami melalui e-mel dengan maklumat di bawah;

    Data pemohon:
    1) Nama Penuh:
    2) Negara
    3) Alamat:
    4) Seks:
    5) Kerja:
    6) nombor telefon:
    7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    8 Pendapatan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    10) Tempoh pinjaman:
    11) Adakah anda memohon sebelum:
    12) Tarikh Lahir:
    E-mel: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU Whatsapp Number: WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557.
    Terima kasih

    BalasPadam
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam